الخميس، نوفمبر 05، 2009

من أجــلــك

في الشهر دا كان مؤتمر من أجلك
ناس محترمين
لابسين بدل محترمه
شعر متسبسب
حاجه أخر ألاجه
بصفتي أمين شباب ف الحزب الوطني أقدر أقول إن المؤتمر عبر عن الشعور الكامن جوايا بالوجع الى سببه ليا الكرسي والكلام وانا أتابع منصتا مصغيا لكلماتهم
لما دخلت الحزب الوطني كان عندي أمل ( وعمر ) كنت بسيب الناس الى بتقول لاء ع الفاضي وكفايه والحركات الى فاكره نفسها انها معارضه وهما ولا معارضه ولا شئ ناس بتسوق ناس ( زي الحمير) نوع من الغسيل الدماغي والسيطرة على الافكار ( لازلت أبدا مع الحزب الوطني اشجعه بكل قوتي مهما كان فيه كوادر يئسنا منها ومن اصلاحها ) لاني لائيت فيه ناس كويسه بجد وعايزه تعمل شئ وناس بتدفع فعلا من جيبها وهيه ممعهاش بتدفع للبلد وللشباب الى هوه احنا مش بتدفع عشان يعملو مؤتمر ف الهيلتون رمسيس ويعملو بوفيه بالشئ الفلاني بس الفكره الى بتؤرقني (حد يصحح ليا الكتابه ) ان اغلب الشباب والبنات الى انا دخلتهم الحزب الوطني اتجهو لنشاطات الرحلات والمصايف وخلافه
ميمنعش ان كل حين وبين ومين يكون في يوم الطفل باحد الملاجئ او يوم اليتيم او نشاط وتوعيه بالمتحف مثلا او بتاريخ اى شئ
أفكارهم قليله وخايفين يقولوها لانهم حاسين انها مش هتفيد مع انها بتفيد حتي بتفيد صاحبها انه عمل الى عليه وخلص ضميره بس يقول فكره تنفع بلدي وبلده
موضوع من أجلك دي صعب البلد من أجلنا كلنا لينا وبينا
أينعم انا أمين شباب فاشل لكني بحاول ابني بلدي بالحزب الى انتمي له وبحبه مهما حصل فيه
بحبك يا بلدي
بكره أكيد أحلي إن شاء الله

ليست هناك تعليقات:

Powered By Blogger
 
Tree Hearts Blogger Template